9/11

Ja, idag är det ju 9 september, 2011. 
Det är exakt 10 år sedan det hände.

Jag var bara 6 år, men jag kommer ihåg det som att det vore igår. 
Jag hade varit på lekis, min bror hade varit i skolan, och mamma hade jobbat 
Hon sa till mig och min bror "skynda er, ni måste komma och titta på tv..." 
Vi gick såklart ner och tittade, det var nyhetsinslag efter nyhetsinslag. Jag var så liten så jag förstod inte vad som hände egentligen. Det var som att det vore på film.  
Jag såg två byggnader brinna, och sedan rasade dom, en efter en.
Mamma mumlade om hur hemsk det var, och det tyckte ju jag med.. fastän jag knappt fattade.  




Jag tycker ändå att World Trade Center var som en symbol för New York. Det är nästan lite synd att dom inte bygger upp två likadana igen.. 


En före- och efter bild
Erkänn att de ser lite tomt ut?


Såhär ska dom nya tornen se ut, och ni kanske ser dom stora fyrkanterna nere på marken? Där stod World Trade Center förut, som du är en minnesplats för alla som dog.
Jag åker snart till NY, och första kvällen så ska vi åka dit.



Hoppas att alla lägger en tanke åt de anhöriga och de som dog.
Rest in peace ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0